2012. október 10., szerda

Hatalmas TŰZGÖMB 9-én este!!!

Jöttek mentek a felhők, mégsem tudtak kifogni az egyre növekvő Tűzgömbrajongók táborán így sikerült elcsípni az est két izgalmasabb Tűzgömbjét is! Kezdjük a látványosabbal, melyet még a felhőkön át is többen észleltek 19:40-kor helyi idő szerint.

Bakos Liza élménybeszámolója Székesfehérvárról: "HATALMAS Tűzgömböt láttam az este!!!!!!!!!!! Nem tudom milyen fényes, de meg volt -5mg!!!! Tisztára beparáztam, még mindig ver a szívem ezerrel! Ez biztos nem műhold volt, még füstje is volt, a képen is látszik! A gépem szerint 19:40 Nem térek magamhoz, ez valóban az lehet, amit láttam-amire gondolok??? Te jó ég.." - na ilyen élmény egy igazán szép Tűzgömböt látni! ; ) Gratulálunk Lizának, aki nem csak észlelte, hanem FOTÓZTA is a jelenséget!!!!!
Gyönyörű (és egyelőre egyetlen) felvétel a Tűzfömbről!! Hatalmas Gratula!!

Jónás Károly unoka öccse is látta Csepelről 19:40 körül ÉNY-i irányban a felhők között, egy élénk zöld színű legalább -6 -7m fényes tűzgömböt!"

V Cs: "Szabadszemes észlelés helyi idő szerint 19:40 kor Kecskeméttől ÉNY irányba, min. 4 másodperc hosszan volt látható, egy hatalmas meteor, hosszú fényes lángcsóvával. Emlékeim szerint fokozatosan erősödő fénye volt, fehéren kezdődött, sárgás színbe fordult, úgy látszódott, mintha függőlegesen zuhanna lefelé, egy kisebb darab levált róla, kb. a horizont fölött 40fokban jelent meg és kinyújtott kézzel legalább egy arasz (20cm) hosszúnak tűnt a csóva, a kinyújtott karom kb. 55cm hosszú, tehát kb. 15fokot tett meg.

Berkó Ernő is szemtanúja volt a Tűzgömbnek Ludányhalásziból: "Én is láttam. Tulajdonképpen teljesen zárt, de nem túl vastag felhőzet volt, a videokamerákat nem is kapcsoltam még be. A felhőkön keresztül egyenetlen (a felhőzetnek megfelelően) fénymenetű, így is jócskán minuszos, hosszú és lassú meteor volt."

Pelcz Ágota: "Ma este jöttem dolgozni, és láttam valamit. ... kb. 19:35-19:45 között láttam egy hulló fényes tüzgömböt. Az égbolton függőlgesen zuhant, hatalmas nagy volt a hullócsillagokhoz képest, és sokáig látszott. Hirtelen én akkor ugy fogalmaztam meg magamban, hogy ökölnyi, de természetesen nem akkora, sokkal kisebb, de nem csillag méretű. Nem is csak egy-két másodpercig láttam, hanem legalább 8-10 mp-ig. Az úttest közepén álltam meg, és szó szerint tátva maradt a szám. Álltam és néztem. Utána arra gondoltam, talán valamilyen repülő alkalmatosság megsemmisült, de nem elvetetem.  A szokásos enyhén vizszintes irányu mozgás itt nem volt, szinte függőlegesen jött, és sokáig láttam, aztán egyszer csak eltünt, mintha a levegőben kialudt volna a fény. Felhívtam a barátnőmet, és elmeséltem neki, azt mondta, hogy pár napja ő is látott éppen ilyen jelenséget."

Ki látta még? : )
---------------------------------------

Utána 22:43UT-kor látott a Becsehelyi kamera egy -3,2mg fényes változó fénymenetű Tűzgömböt:

..melyet - nem kicsi szerencsével egy pillanatnyi felhőrésben - sikerült a fényképezőmnek is elcsípnie világoskék fényesebb részét : )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése