2012. december 29., szombat

Derült esték

2012.12.31.
Landy-Gyebnár Mónika szilveszteri meteora 17:32UT-kor -1mg fényes.
 
 -----------------------------------------------

A GEMinidák után látványosan megritkult a meteorok száma. A QUAdrantidákig több raj is képviselteti magát, az esti műsor mégis igen szerény... 29-én este (17:47UT) azonban ismét egy szép lassú -3,4mg fényes Tűzgömb villant az ország D-NY-i részén, mely a becsehelyi kamerán a Hold mellett is szépen látszik!

Szalai Attila Várpalotáról: "Láttam. Fél órával a gömböc előtt akartam kicuccolni, de túl fátyolfelhős volt. Pont a szokásos fotólátómezőm közepében lett volna. Gyönyörű lassú narancssárga (sőt, közelebb a vöröshöz) volt. ... Úgy meglepődtem, azt sem tudtam mi van. Láttam én már sok meteort, fehéret, zöldet, kéket. De pirosat???? Még a kiáltás is belém fagyott. Utána is percekig csak pislogtam, miután berohantam felírni az időpontot. Én fényesebbre becsülném, mert tőle nem messze a Peg négyszög csillagai éppencsak átlátszottak a felhőn, a metének meg határozott erős narancspiros fénye volt a felhőn keresztül. Dehát ez szubjektív, mert hogyan hasonlítsak egy piros meteort felhőn át a kékes Jupiterhez, amit éppen nem takart semmi... Pf. Örülök, hogy van róla videó, mert így már biztos, hogy nem valami magasra szállt tűzijáték rakéta volt."

 
-----------------------------------------------
2012.12.29/30. QUAdrantidák aktivitása már megjelent, de még abszolút nem számottevő: kb. 1-1 darab 2/3 óránként...
 -----------------------------------------------
2012.12.29. 21:16UT - ..és igen, az ott egy meteor! : )


2012.12.29.23:27UT
 

2012.12.30.05:20UT

29-e este folyamán a Lengyeleknél is volt egy szép Tűzgömb 22:33UT-kor, amikor sajnos pont abban a fél órában erre felhős volt...
/Martin Popek/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése