2013. április 29., hétfő

..orgonaillat és Tűzgömbök!!

 2013.04.28/29

Jóidő, tiszta ég: 20mp-es expok (!!!), mi kell még?!  "Ma észlelünk!! :D
Ki is telepedtem kedvenc "(Tűzgömb)vadászlesemre": huskyhálózsák, óra, lámpa, toll, füzet, termoszkakaó, LYRbárányka és kezdődhet a zenés észlelés! :)


..sokáig vártam az első meteorra, halványan röppent el felettem, a Nagygöncöltől nemmessze.. aztán újra sokáig semmi.. daloltak a madarak, pengetve kísértem őket, majd amikor épp belekezdtem volna aggodalmamba.... megláttam egy fehér pontot magasan az égen, ami egyre csak jött és jött és fényesedett.. hosszú pályáján végigtekertem a fejem, majd elordítottam magamat: Tűzgömb!!! 3,5mp-es esése során -3mg-re fényesedett, majd zöldesen kialudt. Az egyenletes fényesedésen kívül más villanást/pukkanást nem láttam. Valahogy így:

..Jónás Károlynak nemmessze Soroksárról a kamerája teljes egészében rögzítette:


..míg nekem sajnos kifutott a képből:

 ..viszont tőle Nyugatabbra lévén - a kamerák képei alapján is - talán csak nálam érte el a Tűzgömb fényességet és a leghosszabb nyomvonalat.

..a videometeoros kamerák- HUVCSE01, HUGOT, HUHOD, HULUD3, HUBEC, HUMFM - többsége SPOradikus meteornak mérte -1,5mg körüli fényességgel:


..az est azonban folytatódott!

2013.04.28. 23:06UT-kor az orgonaillattal és fülemüledallal átitatott este során épp második őrjáratomat tartottam, amikor a két gépben elérkezett az akumlátorcsere.. a Nyugatra néző géppel kezdtem, melynél észre se vettem, hogy már jó fél órája lemerülve bámulja az eget.. csere után alig léptem el a géptől és indultam meg az Északi gép irányába, mikor egy kékeszöld Tűzlabda zuhant le az égből... majd egy fa tetején kihunyt. Jól látható volt élénk színe és olykor felfénylései, melyek volt amikor a -5mg fényességet is elérték. A Tűzgömb kb. 1,5mp-en keresztül látszott. Kellett néhány másodperc, mire felfogtam, hogy bizony nem álmodom, ez megint egy Tűzgömb volt! :D
..azt pedig még később fogtam fel - az Északi gép cseréje közben - hogy "HÉÉÉ!! A Nyugati gépem majdnem arrafelé néz!!!" Eldobtam mindent és rohantam vissza, leállítottam a kattogást és izgatottan visszapörgettem a képeket, majd..


 ..igen, mi így dekoráljuk a kertben a fákat.."  - nevettem fel kínosan, mikor megláttam az éjszaka során második kedvenc Tűzgömbömet a kijelzőn beleszáguldani a látómező egyetlen kiemelkedő lombkoronájába.... Legalább megvan!  
Tulajdonképpen ez most mázli volt.. láttam be. Mert ha 1 perccel később élesztem újra a gépet.. vagy nem arra néz.. szóval na! :) Örültem! Láttam is és még "emlék" is lett róla.. :)

..ami talán azért is fontos felvétel, mert egyelőre a hazai videometeoros kamerákon nem találom.. de még reménykedek! 

Jónás Károlynak is született felvétele róla!! :)
 Soroksárról

Jakub Algol Koukal (CEMENT) küldte el nekünk All Sky ARBO felvételét, melyből arra következtetünk, hogy Ausztria nyugati részén eshetett:
Mlyňany, Zlaté Moravce mellett


Látta, fotózta még esetleg valaki? : )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése