2013. május 14., kedd

Május eleji Tűzgömbök!

   2013.05.14/15.
 14-én 23:17UT ~ Igen, jól látjátok - én is kétszer megnéztem - pontosan a tegnapira rá egy nappal volt újra egy -2,3mg ASC Tűzgömb, nagyjából ugyanabba az irányba! :)
HUVCSE01 felvétele (Zalaegerszegről É-K-re):

  Landy-Gyebnár Mónika is sikeresen lefotózta, vélhetően ő lehetett a legközelebb hozzá, viszonylag magasan hullott az égen:

..aki utána a füstölgő nyomát is lefotózta, mely kb. 2 percen keresztül látszott! Gratulálunk!

2013.05.13/14.
 23:18UT Bakos Liza felvétele D-K-re! Gratulálunk! :)

Schmall Rafael: "Tegnapi éjszakai asztrotájképezésünk közben Paszti jóbarát egy hatalmas hullócsillagot látott délen, míg én keletre néztem. 15°hosszú volt kb. és a Skorpió csillagképnél fulladt ki. Azt mondja Paszti, hogy szinte lobogott. Olyan 1 óra körül történt az eset."

 2013.05.09.
00:32UT Székesfehérvárról K Bakos Liza felvétele:


2013.05.08.
20:02UT -6mg fényes Tűzgömb É-NY-on!

..egyelőre 2 észlelés és 1 időképes felvétel bizonyítja azt a Tűzgömböt, mely hazánk É-Ny-i részén száguldott magasan az égben -6mg fényességgel.

Landy-Gyebnár Mónika: "22:00 (+1 vagy 2 perc) CEST kb -6 magnis élénk zöld tűzgömb a NyÉNy égen, 40-30 fok magasan, Ny->É irényba esett, a végén egy villanás után két darabban kihunyt, közepes sebességű."
 forrás: idokep.hu


Kovács Adrián D-Ny-i irányba látta a LEO alatt.

Hajnalban Debrecenből É-K-re 01:36UT -2,5mg fényes ÉTA Tűzgömb



2013.05.07.
23:44UT -8mg fényes Tűzgömb É-ÉNy-on!

Jöttek-mentek a felhők és tény, hogy erősen zivataresélyes is volt az ég. Az ÉTA-k sikertelen megfigyelése után újra fogyatkozott lelkesedésem.. Már bőven besötétedett, mikor újra megtaláltam néhány fényesebb csillagot az égen, pislákolva küzdöttek azért, hogy láthassuk őket, szabadságot és teret mutatva a felhők alá zárt reménykedőknek. Ekkor újra megláttam valamit ebben a helyzetben és nekiveselkedtem álmaim fotóját elkészíteni, mely nem más mint egy felhőket színesen megvilágító és azokon áthasító jó fényes Tűzgömb, olyan mint ez (link). :)
Mivel kedvenc irányom, D-Ny felé stabilan felhős volt, Észak felé fordítottam "űrgolyhós" gépemet. Mikor már nagyjából teljesen összezárt a felhőzet és felhangzott az első mennydörgés, kiszaladtam a gépért és néhány kockát visszapörgetve rajta, alig 2 óra előtt megláttam egy fényes, kék, látványosan izgalmas fénymenetű Tűzgömböt! :) ..na akkor nem volt olyan ember a környéken, akinek hajnalban ne mutogattam volna körbe az LCD-n :D

A Tűzgömböt egyelőre a hazai kamerák egyikén sem találtuk, de északi szomszédainknak főleg D-DNy-i irányú kameráik által sikerült jópár felvételt készíteni róla, akár közepesen felhős égen is!
Valasske Mezirici - Déli kamera

Bily Kriz (Jakub Algol Koukal)

Maruska  (Jakub Algol Koukal)

Nýdek (Czech republic) Martin Popek

Kromeriz SE (Jakub Algol Koukal)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése