2013. május 29., szerda

Május végi aktív meteorok!

2013.05.28/29.

Ígéretesnek ígérkezett az este, alig hogy besötétedett, kezdődött a gépek kitelepítése. Gépkímélő üzemmódban (expo:20sec) hagytam magára a D-Ny-i csillagharcost, miszerint az ég úgyis nemsokára hozzásötétedik az elvárható képminőséghez... erre alig léptem el a géptől, mikor (19:39UT) egy gyönyörű zöld Tűzgömb pottyant le szintén D-Ny-on az égből, majd egy-két villanás során 5-6 darabra hullott. -4mg fényessége még az esteledő égen is jól látszott. A szokásos öröm után azonban a csillagharcos felé fordulva ijedten beleharaptam a számba, majd visszatérésem során lepergett előttem, ahogyan megnézem a gép által készített vakító fehér (túlexponált) felvételt a nyomtalan tűzgömbről... leállítottam, majd....
YUHUUUU!!! :D Sikerült! Mégis megvan!! :) /apró örömök az életben../

HUBEC-nek kicsit kevesebb mázlija volt, hacsak alapból nem az, hogy legalább MEGVAN!! :)

 ..aztán jött 20:17UT
Landy-Gyebnár Mónika felvételén:

Pető Zsolt Nagykanizsáról is látta:

..melynek egy része Tatáról (HUMOB) is látszódott:

..majd 20:28UT-kor 

..egy igen érdekes vörös meteor, két oldalra halványuló nyommal. Egyelőre úgy gondoljuk, hogy ilyen színű műhold nem lehet és a nyom sem folytatódott további képeken, így íme a meteor:

..aztán jött 23:39UT
..egy -2mg fényes meteorral, melyet HUGOT egészben rögzített!

..melynek kissé türkizes-zöldes színe volt felvételemen:

/szeretem a színes meteorokat! :)/

Jónás Károly felvételén (Bp-ről) teljes egészében:
  HUVCSE02 is részben látta!

Volt még este néhány érdekes nyom: sárga színű műhold, fényes irídium villanások és mindenféle bóklászó fényes pöttyök :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése