2014. augusztus 18., hétfő

PERseida maximum 2014

Az idei PERseida maximum a derült előesték után felhőlyukakban vadászós programnak ígérkezett. Míg az ország déli részén irigylésreméltón tombolt a nap, addig északon ki a gomolyfelhők árnyékában, ki a szakadó esőben tervezgette, merre induljon. Karcsiék Csonkatoronynál csatlakoztak a helyi Kiskun Csoporthoz egészen fél 1-g tűrhető egük volt az alábbi mesés felvételekkel:
2014.08.12. 22:13UT - Jónás Károly

"Még egy szép Perseida a Csonka-toronynál! Ez kb -3m fényes lehetett 21:14 UT-kor, de sajnos az eleje lemaradt, és a felhők is kezdtek zavaróak lenni."
2014.08.12. 21:14UT - Jónás Károly

Eközben Dunántúlon Veszprém - Székesfehérvár környékén a kezdeti derült után váltakozó felhőlyukakban vadászott két elszánt női Tűzgömbvadászunk!

Bakos Liza: "Csalódott vagyok, ami az idei Perseidákat illeti, nagyon haragszom az időjárásra! A holddal kezdtem kibékülni, nagyon jól indult az estém, 12-én 21 órára teljesen kiderült az ég, gyönyörűen ragyogtak a csillagok, egészen 22:20-ig, majd szépen elkezdett felhősödni, először átvonulások voltak, de fotóztam tovább, hiszen, ha egy fényes TG pottyant volna, az gyönyörűen átsejlett volna a vékony felhőzeten keresztül! Egyszer csak elkezdett vastagodni a felhőzet, de még ekkor is nagyon bizakodó voltam, hagytam a gépeket, mert itt-ott voltak felhőlyukak. De aztán nagyon rövid idő alatt, teljesen egybefüggő felhőzet lett, a hold is végleg eltűnt! :( .. Hazajöttem, kitettem az egyik gépet, a legelső exponáláskor 22:34UT fogott egy -1,5 magnis PER-t! Ennek nagyon megörültem, szép fényes volt vizuálisan és szép színes! Még kb. 5 percet tudtam fotózni és vége. Azért ennek az egynek örülök és annak a 2 db tűzgömbnek amit vizuálisan megfigyelhettem, de sajnos lefotózni nem tudtam, mert az egyik a horizonton húzott el, a másik pedig zenit közelben! Talán jövőre több szerencsénk lesz az időjárással - a holddal biztosan! :)"
2014.08.12. 22:34UT - Bakos Liza

Landy-Gyebnár Mónika Veszprém mellett volt kint már sötétedéstől és "... Kb. 6-7 fényes volt, amit láttunk (egy ismerős is felkeveredett a hegyre, vele drukkoltunk a felhőréseknek. A felhők győztek, 2:20 felé teljesen bevastagodott és félő volt, hogy az eső is elered, így hazajöttünk. Eső végül csak hajnalra lett...

2014.08.12. 23:58UT - Landy-Gyebnár Mónika

A 23:01UT Tűzgömb zöld volt, csak a városi vörös 3,14csa fényszenny miatt kékesre volt állítva a fehéregyensúly, de úgyis beégett és nem lett volna színe a képen. Ami lilás színe látszik, az kromatikus aberra... De legalább beleesett a látómezőbe." Gratulálunk!!! :)

2014.08.12. 23:01UT - Landy-Gyebnár Mónika

Ugyanezt a Tűzgömböt Ujj Ákosnak is sikerült megfognia, mely -5mg fényességgel villant az ország Északi részén!
2014.08.12. 23:01UT - Ujj Ákos

..és ezt a Tűzgömböt jómagam is láttam, 10 további meteor társaságában a hajnal során... :)

Ez a bejegyzésünk még folyamatosan frissül! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése